خاموش بودن پورت سوم سویچ سیسکو 2960

وقتی که چراغ LED ال ای دی سویچ سیسکو روشن نمی شود ؟

همانطور که استحضار دارید بر روی هر یک از تجهیزات سیسکو مثل سویچ ، روتر ، مودم وایرلس ، چراغ ال ای دی قرار دارد که روشن بودن آن وصل بودن اتصالات شبکه را به تجهیزات سیسکو بیان می کند . بنابراین با روشن بودن چراغ کاربر شبکه یا مدیر شبکه می تواند از وصل بودن فیزیکی تجهیزات شبکه به یکدیگر اطمینان پیدا کند .
در مواقعی هست که دستگاه های موجود در شبکه مثل کارت شبکه یا هاب ؛ علیرغم آنکه به سویچ وصل می باشند چراغ ال ای دی سویچ روشن نمی شود و مهمترین شرط برقرار نمی شود . با بررسی بیشتر متوجه می شویم که کابل ها هم سالم و درست بوده و به سویچ وصل می باشند . برای مثال اگر از کاربران اینترنت ADSL باشید ، حتماً مشاهده کرده اید که بر روی مودم چندین چراغ قرار دارد که هر یک بیان کننده مفهومی هست و یکی از آنها که بسیار مهم است ، چراغ اتصال مودم به مخابرات است که اگر روشن نباشد ، اینترنت شما وصل نمی باشد . امیدوارم با این مثال به اهمیت چراغ ها پی برده باشید . حال در این واقع وظیفه کارشناس یا مدیر شبکه مشاهده کند چراغ ال ای دی شبکه خاموش بوده مانند شکل زیر که پورت شماره ۳ خاموش است و شبکه وصل نیست چیست ؟

خاموش بودن پورت سوم سویچ سیسکو 2960

خاموش بودن پورت سوم سویچ سیسکو ۲۹۶۰


مدیر شبکه بایستی وارد محیط تنظیمات پیشرفته سویچ شود و پورت مربوطه را از لحاظ روشن و فعال بودن بررسی نماید . همچنین بایستی از پورت های دیگر برای آزمایش کردن پورت سویچ استفاده کند .
علاقه مندان به خواندن این مقاله استحضار دارند که به دلیل قابلیت مدیریتی سویچ های سیسکو ، امکان بررسی هر یک از پورت های سویچ وجود دارد و این مزیتی است که این سویچ ها دارند .
پس از اطمینان از موارد فوق تنها دلیل که چراغ ال ای دی روشن نمی شود این است که پورت مربوطه سوخته است .
بازدید کننده گرامی چنانچه نظر و یا تجربه ای و دیدگاهی در این زمینه دارید که می خواهید آن را بیان کنید ، از قسمت نظرات در پایین صفحه اقدام کنید . نظرات و دیدگاه شما بعد از تایید با نام خود شما در سایت درج خواهد شد .

ارسال شده در مقالات - برچسب ها : .

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *